27 Feb 2016

ŘECKO: ZÁTOKA ANTONYHO QUEENA - VÝŠLAP JAK VYŠITÝ

Celou dovolenou taťka neustále vzpomínal zátoku Antonyho Queena... Vždyť je to kousek od Faliraky, tak musíme zajít to bude maximálně tak 800 metrů. Vždyť i ostatní lidi tam chodí. Byly 4 dny do odjezdu a tak si předvečer výletu bratr s taťkou zagooglili a našli potencionální cestu, kudy tam. Ochotně jsem souhlasila - vždyť to není zas tak daleko, To bude v pohodě. To jsem ještě netušila, že si z tohoto super výšlapu donesu úpal jak vyšitý a zbytek dovolené, vyjma následujícího dne plného výletu do Linodsu, proležím na pokoji s bolestí břicha.

(Zátoka Antonyho Queena)

Ráno jsme se tedy pořádně nasnídali, nabalili věci, hodili na sebe jen plavky a tričko a vydali se směr zátoka. Sluníčko nás už však olizovalo v osm ráno. Bylo vedro. Navigační systém na mobilu nás však navedl na jinou cestu - ne tu která je sotva 800 metrů, nýbrž tu, která má 2,5 kilometru a vede po hlavní cestě vesměs beze stínu. A tak jsme šlapali. Cesta tam se zdála nekonečná. Vedro, pití málo, dvakrát milá jsem fakt nebyla. Můžu však říct, že ten výšlap za to stál.

Z Řecka pochází plno krásných fotek pláží a zátok, Tahle zátoka není vyjímkou. Ačkoliv jsem celou cestu tam nadávala, pohled na ni z vrchu ze skal fakt stál za to. Byla nádherná. Jen škoda že zde nebylo moc stínu. Tedy.... stínila tam skalní stěna. Ovšem jen do té doby dokud i na ni nedosáhlo slunce. To sice bylo tak kolem půl druhé ale i tak. Byl to však ráj pro potápěče. pláž měla malé oblázky. Dalo se na nich i celkem dobře ležet. V důsledku toho bylo zde moře enormě čisté a tak se zde zabydlelo plno rybek, medůz a jiných mořských potvor.

Do zátoky Antonyho Queena taky připlouvalo plno jachet s turisty. Většina těchto lodí vyjížděla z Faliraki. Na vrchu nad pláží se skýtala malá restaurace, takže jsme zde zasytili hladové krky. Naproti přes cestu se nacházela pláž Lepika, taky hezké místo ke koupání ale i zde nebyl stín. Takže jsme se zde trochu smočili, hodili na sebe mokrá trička a vydali se cestou zpět. To už ubíhalo rychleji. Navíc nás chladily trička, tak se nám šlo lépe. Ve čtyři odpoledne však sluníčko peče jak o život. Co na tom, že na sobě máte mokrou kšiltovku i tričko.

(Zátoka Lepika)

Kolem čtvrt na pět jsme došli zpět na naši pláž. Zde jsem chvíli blbli v moři a s konečnou platností v šest hodin jsme se zvedli a odebrali na hotel. Všichni jsme byli dost zmožení, navíc na druhý den jsme plánovali výlet do Lindosu.

Já jsem ten večer padla únavou, A na druhý den jsem dostala úpal.