16 Jul 2016

ŘECKO: LINDOS, BÍLÉ MĚSTO A AUDIENCE U BOHŮ

Jelikož Rhodos není bůh ví jak veliký ostrov. Rozhodli jsme udělat si výlet též do hodinu a půl vzdáleného Lindosu. Autobusové spojení mezi hlavním městem Rhodos a jižním Lindosem bylo poměrně dobré. Naplánovali jsme si tedy, že se budeme vracet, až večer za tmy a tak si užijeme i noční město. Bohužel, den před tím jsem absolvovala výšlap do zátoky Antonyho Queena a dostala jsem úžeh. Takže mi nebylo zrovna 2x do zpěvu. Bolel mě žaludek. Takže místo plánovaného večerního návratu, jsem se vraceli kolem páté odpoledne. I tak s velkým sebezapřením jsem se rozhodla Lindos navštívit. Dodnes jsem ráda, že jsem to nevzdala. Nechala bych si tak ujít nádherné město. Takže místo plánovaného večerního návratu, jsem se vraceli kolem páté odpoledne.

(bílé město Lindos)

Po snídani jsme se v sedm ráno vydali na autobus. Faliraki projížděla pravidelná linka směr jižní cíp ostrova. Ještě nebylo takové vedro, takže se to čekání dalo vydržet. Nalodili jsme se na palubu autobusu a zhruba po 45 minutové jízdě se před námi rozprostřelo bílé město - Lindos.

Městečko Lindos bylo založeno Dóry někdy 10. století př.n.l. A protože poloha ostrova Rhodos je na přirozené křižovatce mezi Evropou a Blízkým východem, stalo se toto město významným obchodním střediskem. Po založení města Rhodos však jeho význam upadl.

(audience u bohů)

(ten výhled stál opravdu za to)

Podle mě je toto městečko přesně prototyp toho, jak jsem si představovala řecká města. Úzké uličky, nadkryté porostem vinnou révou a jinými subtropickými rostlinami, bílé fasády domečků. A jako bonus se nad celým městem tyčila johanitská pevnost a o kousek víš ještě řecká akropole Athény Líndské, ze které byl úchvatný rozhled. První bod programu byl tedy jasný. dostat se na náměstíčko a pak projít celým městečkem až na vrch k akropoli. A to buď po svých a nebo se nechat svést na oslíkovi. My zvolili první způsob. Proplétali jsme se uličkami a kochali se malebnými obchůdky plnými suvenýrů. Mě tedy osobně nejvíc nadchly ty úzké uličky nadkryté zelení, aby se mělo kam obyvatelstvo města schovat před vedrem.

(oslí stezka na akropoli)

(akropole na vrcholku)

Došli jsme až k nejvyššímu bodu ve městě, odkud dál vedla stezka až na akropoli. Výstup na vrch nebyl náročný. Tedy ne pro ty, které nebolel žaludek. Mrzelo by mě však, nebýt s našima taky na vrchu, takže jsem zatnula zuby a šla. A nelitovala jsem. Brzy jsem došli k bráně, zaplatili vstupné a byli v puštěni do akropole ke které byla připojena i část johanitské pevnosti. Celá stavba se v průběhu staletí měnila. Vždy k ní byla část přistavena. Konečnou podobu však získala v době hélénského období. Na začátku 14. století n. l. k akropoli ještě přibyla již zmíněná pevnost.

(pohled z akropole na moře)

(zátoka u Lindosu)

(nekonečné moře)

Je neskutečně zajímavé vidět schody a pak už jen nebe. Vyšlapali jsem tedy až na úplný vrchol a odtud se nám rozprostřel nádherný výhled jak na město, tak na zátoky a nekonečné moře. Bylo to něco úžasného. Klidně bych si tento výhled zopakovala znova.  Kolem poledne jsme se dostali zpět dolů do městečka, našli jsem si restauraci a na střeše jednoho domku jsme zasytili naše hladové krky.

(uličky v Lindosu)

(malé, úzké s blahodárným stínem, takové jsou ulice v Lindosu)

Plán číslo dvě byl najít pláž a koupat se. Těsně u města se nachází pláž svátého Pavla. Bratr s taťkou se zde vyblbnul, protože se tu ze skal dalo skákat do moře. Já jsem to zde tiše protrpěla. Ale i tak jsem se schladila ve vodě.

(cesta na pláž)
(pláž obehnána skalami)

Kolem páté hodiny večer, jsme už ale byli všichni unavení - hlavně já. Takže jsme nakonec upustili od nočního Lindosu a odebrali se k autobusu.

I tak můžu říct že je Lindos nádherné městečko. Aspoň máme s našima motivaci jet na Rhodos znovu.